Upravljanje ljudskim potencijalima i prodaja. Spajanje nespojivog? Oksimoron? Ne, ne i ne! Nedostatak mašte. No, prije nego nastavimo zašto takav naslov? A pogotovo, zašto takva slika?
Održat ću predavanje u HGK Osječko-baranjske županije, vjerojatno 28.02. Najave još nisu krenule. Kako, zašto? Covid i protupandemijske mjere. Kako god, bit će. Makar na zoom-u! Ili i jedno i drugo. Rok je kratak, ali gdje je volja, tu je i načina.
A sad, prodaja! Prodaj mi olovku! Hmmm, sjećate se Vuka s Wall streeta? Tko bi to mogao zaboraviti. No, sada je jako teško prodavati. Zašto? Obilje svega a manjak mašte! Pa kako? Prodaja se svela na igru brojaka! Jako malo je osoba kao Danijel Bićanić, Bojan Kovačević, Vedran Sorić, ili Sanja Đorđević. koji prodaju vide kao jedinstveni događaj. One of the kind. To je (uz neka druga skrivena značenja) i poruka slike. Single use funnel!
Lako tim facama u prodaji! A što je sa ostalima, pješacima, prašinarima, prodavačima u izravnoj/tele prodaji? The, nije im lako. A tko im može pomoći? HR? Teško!
U stvari, zašto teško? Zato što se HR doživljava stereotipno. Naravno, ne doživljavaju ga svi tako. Ima među HRovcima jednako velikih faca kao što su gore navedene u prodaji, npr. Dragan M. Jović, Jasna Rilović ili Snježana Ljubić. No, mnogi HRovci su podlegli ovom stereotipu. Kao što je "prodaj mi olovku"! Kod HRa je to "slušajmo upravu"! Naravno da HR radi s upravom, no, koliko uprava zna uopće o HRu? Osim da u korporacijama, za discipliniranje nepoćudnih ideš HRu. Ima li HR drugih sredstava osim disciplinskih mjera? Ima, naravno. Ima i sredstva za to. Obično se ta sredstva troše za "team building", novogodišnje zabave i korporativne obljetnice. Ili su se do vrlo nedavno trošila za to. Što je uzrok takvom niskom vrednovanju HRa, kao jedne od najbitnijih funkcija u bilo kojem organizacijskom obliku privrede?
HR se izrazito brzo razvija, djelomično pod utjecajem razvoja primijenjene psihologije, ali i drugih, ne još znanstveno priznatih, ali zato ništa manje učinkovitih tehnika tipa NLP ili coaching. HR sada može, na vrijeme, pronaći dobre buduće uposlenike koje će se bez problema uklopiti u postojeću kulturu, ili biti onaj "tajni sastojak" kao Sid u seriji "Ledeno doba". Naravno, HR se može držati ustaljene prakse i ne činiti ništa što se preporuča u zadnje vrijeme. A to je? Npr. employer branding i employee value proposition. (EVP) Nećemo o tome dalje, nešto treba ostaviti kao Šeherezada.
Prodaja i HR? Ako prodaja ne donese novce u firmu, tko će? No, ako je prodaja demoralizirana savjetima šefova prodaje, nerealnim planovima ili neprilagođenim prodajnim programom/uslugama, tko može ispraviti stvari? Služba upravljanja ljudskim potencijalima. Naravno, šefu prodaje neće se ništa desiti osim ako upravi ne stane na žulj. No, dobar HRovski savjet, ni šef prodaje ne može ignorirati. Jer mu se može desiti da baš ta kap (HRovska) bude dovoljna da se čaša prelije.
Zato, vi iz prodaje, smijete doći u sobu HRa po savjet ili mišljenje. Vaš mail neće biti "odcooliran". Tražite i naći ćete, kucajte i otvorit će Vam se!
Sad je lagano prijaviti se za novi posao. Čak i ne morate ići nigdje. Prijavio sam se na jedan takav oglas, čisto da vidim u svojim godinama, imam li još tržišne vrijednosti? Imam, a imate i Vi. Vaše je sveto uposleničko pravo potražiti najboljeg poslodavca. Možda će se vjernost ponovo početi bar malo cijeniti!