76ca2eea cfc6 49d3 8ae8 e91985bfacff
  • 23.02.2021. / Predrag Kvolik / 3 min vrijeme čitanja

Hic Rhodus, hic salta!

Ljudi su bića navika. To je loše, zar ne? Zašto, upitat će neki? Navike nisu ni dobre ni loše, nego su proizvod ljudskog shvaćanja i prilagodbe dešavanjima u okolišu. A kad postaju loše?

Kad nam više ne koriste, ili još gore, kad nas aktivno sputavaju u ostvarenju naših ciljeva. (Pod uvjetom da imamo ciljeva. Moguće je živjeti na potpunom autopilotu. Znate onu narodnu; Nit' brige, nit' pameti.)

Okey, to je shvatljivo. No, što radi latinska fora u naslovu? Privlači pažnju, zar ne? No, ima i druge namjene. Nastala je kad se netko HVALIO negdje, da je na Rodosu skočio, 15 m u dalj. Slušaoci, većinom Grci (pretpostavka), nisu to mogli olako prihvatiti, pa rekoše: "Ovdje je Rodos, ovdje skači!" U smislu, de ti nama primjerom pokaži!

Ovo je priča o dva odjela iste firme. Ako je firma manja, onda o ugovornom savjetniku i odjelu. Jedan je lako provjeriti kako radi, jer se radi o prodaji. Svaki novčić je vidljiv. No, prodaja kao prodaja, stalna mijena i uzburkano more, a hoće i podbaciti. Što kaže pok. Balašević, "Kad sam prvi put pao u školi...", kod se prvi put desi podbačaj, svi imaju razumijevanja. No, zamislite da ste šef prodaje, imate dva ili tri prodavača, a i Vi neposredno prodajete. Nije Vam lako, zar ne? Malo se zamislite, i učinite ono što ste i uvijek činili, a bilo je uspješno. Po navici. Pozvali ste one svoje na razgovor, gdje ste, pod utjecajem trendova, krenuli sa pozitivom. Možemo mi to, ovo je privremeno.

Živimo u nemirnim vremenima gdje ništa nije kao jučer. Usprkos pozitivi, idući kvartal, opet podbačaj. Pok. Balašević: "Kad sam drugi put pao u školi....", svi su se složili da je to već ozbiljna stvar. Nema prodaje, nema plaće, fiksni troškovi postaju nepodmireniji, uglavnom, situacija napeta. I što sad?

Sad imamo priču sa dva ravnopravna završetka. No, vjerojatnost je na strani navike. Možete i sami završiti taj dio priče. Drugi završetak je napetiji, i holivudski. Kako holivudski? Ima sretan kraj, uz mnogo zapleta, obrata i neočekivanih pomagača.

Na scenu stupaju odjel ljudskih potencijala(HR) ili ugovorni savjetnik. Što oni uopće korisno rade, osim što sole pamet, premeću papire i discipliniraju/otpuštaju ljude? The, ne rade oni samo to. Rade i mnogo drugih stvari. Mogu, npr. analizirati situaciju sa one točke motrišta koje su obično zanemarene. A to je? Recimo, mišljenje kupaca. To bi trebalo biti važno, zar ne? Tko će sad, nabrzaka, pribaviti mišljenja? Vremena nema!!! Ako nema vremena, ima marketing prošlogodišnje upitnike o zadovoljstvu korisnika. Iako su oni iz 2019-te god. ispunjavani u mnogo veselijim okolnostima, tu i tamo mogu biti naznake mogućih nesukladnosti, mjesta za poboljšanja ili preusmjerenje.

Uglavnom, ako Vas nastavak priče zanima, dođite u HGK OBŽ (s maskama na nosu, naravno) 04.03. 2001. Korone se ne bojte, u studenom je održana radionica o navikama, pod punim epidemiološkim mjerama, i svi su živi i zdravi. Na donjem linku, prijavite se. https://www.hgk.hr/zupanijska-komora-osijek/interaktivna-radionica-sto-upravljanje-ljudskim-potencijalima-radi-u-prodaji-najava

Ne zaboravite! Rješenja uvijek postoje! Samo ih morate vidjeti!

Povratak