Kad nam više ne koriste, ili još gore, kad nas aktivno sputavaju u ostvarenju naših ciljeva. (Pod uvjetom da imamo ciljeva. Moguće je živjeti na potpunom autopilotu. Znate onu narodnu; Nit' brige, nit' pameti.)
Okey, to je shvatljivo. No, što radi latinska fora u naslovu? Privlači pažnju, zar ne? No, ima i druge namjene. Nastala je kad se netko HVALIO negdje, da je na Rodosu skočio, 15 m u dalj. Slušaoci, većinom Grci (pretpostavka), nisu to mogli olako prihvatiti, pa rekoše: "Ovdje je Rodos, ovdje skači!" U smislu, de ti nama primjerom pokaži!
Ovo je priča o dva odjela iste firme. Ako je firma manja, onda o ugovornom savjetniku i odjelu. Jedan je lako provjeriti kako radi, jer se radi o prodaji. Svaki novčić je vidljiv. No, prodaja kao prodaja, stalna mijena i uzburkano more, a hoće i podbaciti. Što kaže pok. Balašević, "Kad sam prvi put pao u školi...", kod se prvi put desi podbačaj, svi imaju razumijevanja. No, zamislite da ste šef prodaje, imate dva ili tri prodavača, a i Vi neposredno prodajete. Nije Vam lako, zar ne? Malo se zamislite, i učinite ono što ste i uvijek činili, a bilo je uspješno. Po navici. Pozvali ste one svoje na razgovor, gdje ste, pod utjecajem trendova, krenuli sa pozitivom. Možemo mi to, ovo je privremeno.
Živimo u nemirnim vremenima gdje ništa nije kao jučer. Usprkos pozitivi, idući kvartal, opet podbačaj. Pok. Balašević: "Kad sam drugi put pao u školi....", svi su se složili da je to već ozbiljna stvar. Nema prodaje, nema plaće, fiksni troškovi postaju nepodmireniji, uglavnom, situacija napeta. I što sad?
Sad imamo priču sa dva ravnopravna završetka. No, vjerojatnost je na strani navike. Možete i sami završiti taj dio priče. Drugi završetak je napetiji, i holivudski. Kako holivudski? Ima sretan kraj, uz mnogo zapleta, obrata i neočekivanih pomagača.
Na scenu stupaju odjel ljudskih potencijala(HR) ili ugovorni savjetnik. Što oni uopće korisno rade, osim što sole pamet, premeću papire i discipliniraju/otpuštaju ljude? The, ne rade oni samo to. Rade i mnogo drugih stvari. Mogu, npr. analizirati situaciju sa one točke motrišta koje su obično zanemarene. A to je? Recimo, mišljenje kupaca. To bi trebalo biti važno, zar ne? Tko će sad, nabrzaka, pribaviti mišljenja? Vremena nema!!! Ako nema vremena, ima marketing prošlogodišnje upitnike o zadovoljstvu korisnika. Iako su oni iz 2019-te god. ispunjavani u mnogo veselijim okolnostima, tu i tamo mogu biti naznake mogućih nesukladnosti, mjesta za poboljšanja ili preusmjerenje.
Uglavnom, ako Vas nastavak priče zanima, dođite u HGK OBŽ (s maskama na nosu, naravno) 04.03. 2001. Korone se ne bojte, u studenom je održana radionica o navikama, pod punim epidemiološkim mjerama, i svi su živi i zdravi. Na donjem linku, prijavite se. https://www.hgk.hr/zupanijska-komora-osijek/interaktivna-radionica-sto-upravljanje-ljudskim-potencijalima-radi-u-prodaji-najava
Ne zaboravite! Rješenja uvijek postoje! Samo ih morate vidjeti!